Pytania i odpowiedzi
3 sierpnia 2018
7 oznak, że możesz być w ciąży.
26 października 2018

Zasady odżywiania się w czasie ciąży

Wiadomo, że kobiety w ciąży muszą dbać o siebie w szczególny sposób. Nie odpowiadają bowiem już tylko za siebie, ale też za rozwijające się i rosnące w nich dziecko. By było ono zdrowe, ważne jest to, jaki sposób odżywiania wybierze jego mama.

Jak powinny wyglądać odżywianie w ciąży?

Panie, które spodziewają się dziecka, szczególnie po raz pierwszy, zaraz po otrzymaniu radosnej nowiny o ciąży zaczynają zastanawiać się, czy powinny coś zmienić w swoim jadłospisie. Odpowiedź brzmi – tak. Istnieją bowiem produkty, których trzeba unikać, a także te, które jeść można lub są wręcz polecane. Warto zwracać na to uwagę, gdyż zaważyć to może na zdrowiu i samopoczuciu mamy, a przede wszystkim na rozwoju dziecka. Które z produktów żywnościowych są szczególnie polecane podczas ciąży?

Są to między innymi:

Czego nie można jeść będąc w ciąży?

Oprócz, zdrowych i polecanych produktów, są także produkty, których powinno się unikać. Zaczynając od napoi: tak jak na całym świecie, tak i w Polsce, kobietom spodziewającym się dziecka zaleca się kompletną abstynencję alkoholową. Wszystko po to, by maluch mógł być naprawdę zdrowy. Kolejnym dyskusyjnym napojem jest zawierająca kofeinę kawa. Kategorycznie trzeba z niej zrezygnować w pierwszym trymestrze. W kolejnych dwóch można zaś zacząć ją pić, ale ograniczając ilość spożywanej kofeiny do 200 mg dziennie.

Jeśli chodzi zaś o produkty stałe, to kobietom w ciąży odradza się spożywanie:

Trzeba pamiętać, że w czasie ciąży, w organizmie zachodzi naprawdę wiele zmian. Należy więc dbać wtedy o zdrowie swoje i dziecka – przestrzeganie odpowiedniej diety staje się więc obowiązkiem każdej przyszłej mamy.

Email
Facebook
Google+
Instagram
x

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z Internetu. Zgadzając się, zgadzasz się na użycie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności.

Akceptuję Nie akceptuję Polityka Prywatności