W skład każdej wizyty położniczej/ginekologicznej wchodzi przeglądowe badanie USG płodu/narządu rodnego.

Zasady odżywiania się w czasie ciąży

Wiadomo, że kobiety w ciąży muszą dbać o siebie w szczególny sposób. Nie odpowiadają bowiem już tylko za siebie, ale też za rozwijające się i rosnące w nich dziecko. By było ono zdrowe, ważne jest to, jaki sposób odżywiania wybierze jego mama.

Jak powinny wyglądać odżywianie w ciąży?

Panie, które spodziewają się dziecka, szczególnie po raz pierwszy, zaraz po otrzymaniu radosnej nowiny o ciąży zaczynają zastanawiać się, czy powinny coś zmienić w swoim jadłospisie. Odpowiedź brzmi – tak. Istnieją bowiem produkty, których trzeba unikać, a także te, które jeść można lub są wręcz polecane. Warto zwracać na to uwagę, gdyż zaważyć to może na zdrowiu i samopoczuciu mamy, a przede wszystkim na rozwoju dziecka. Które z produktów żywnościowych są szczególnie polecane podczas ciąży?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Są to między innymi:

Czego nie można jeść będąc w ciąży?

Oprócz, zdrowych i polecanych produktów, są także produkty, których powinno się unikać. Zaczynając od napoi: tak jak na całym świecie, tak i w Polsce, kobietom spodziewającym się dziecka zaleca się kompletną abstynencję alkoholową. Wszystko po to, by maluch mógł być naprawdę zdrowy. Kolejnym dyskusyjnym napojem jest zawierająca kofeinę kawa. Kategorycznie trzeba z niej zrezygnować w pierwszym trymestrze. W kolejnych dwóch można zaś zacząć ją pić, ale ograniczając ilość spożywanej kofeiny do 200 mg dziennie.

Jeśli chodzi zaś o produkty stałe, to kobietom w ciąży odradza się spożywanie:

Trzeba pamiętać, że w czasie ciąży, w organizmie zachodzi naprawdę wiele zmian. Należy więc dbać wtedy o zdrowie swoje i dziecka – przestrzeganie odpowiedniej diety staje się więc obowiązkiem każdej przyszłej mamy.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Przeczytaj inne artykuły na blogu.